Algemene voorwaarden
1. ToepasselijkheidDeze voorwaarden gelden voor alle overeenkomsten tussen de opdrachtgevende partij — hierna te noemen de klant, en Bos Pianoservice bv — hierna te noemen BP. Overeenkomsten zijn pas bindend na schriftelijke bevestiging door BP, wat ook geldt voor wijzigingen en/of aanvullingen daarop. Op alle overeenkomsten tussen de klant en BP is het Nederlands recht van toepassing. |
2. GarantieOnder de garantie van een piano of vleugel vallen alle grote onderdelen van het instrument (zoals de klankbodem, het frame en het stemblok met uitzondering van de kast). Normale slijtage, effecten van vocht- en temperatuurswisselingen en het soft fall-systeem vallen niet onder de garantie. De garantie is slechts van toepassing wanneer de klant op een verantwoorde wijze is omgegaan met het instrument (zie bijgevoegde servicebrief met onderhoudsrichtlijnen) en wanneer het instrument in onderhoud blijft bij BP en/of bij een van de stemmers/technici met wie BP samenwerkt. De garantie is alleen geldig voor de eerste koper. De garantie van een nieuw silent systeem dekt alleen materiaal en arbeid. |
3. Betaling en Annulering (niet bij webshop)Leveringen van instrumenten door BP dienen vooraf of bij levering te worden betaald door de klant, waarbij een aanbetaling van 20% met een minimum €500 wordt gehanteerd. Wanneer de klant de overeenkomst niet nakomt, bijvoorbeeld bij het nalaten van betaling bij levering of bij eenzijdige annulering door de klant, terwijl BP niet in gebreke is gebleven, wordt de aanbetaling niet gerestitueerd. Wanneer bij levering het instrument niet wordt betaald, zijn de transportkosten voor retourzending naar de showroom en/of de opslag voor rekening van de klant. Indien het instrument na vooruitbetaling van de klant, om welke reden dan ook, niet leverbaar is, verplicht BP zich tot terugbetaling van het door klant betaalde totaalbedrag. |
4. Herroepingsrecht bij webshopDe klant heeft bij een webshop-bestelling het recht om binnen een termijn van 14 dagen de koopovereenkomst te herroepen zonder opgave van redenen. De herroepingstermijn begint op de dag dat het instrument wordt geleverd. Bij herroeping zijn alle transportkosten voor rekening van de klant. Als het instrument op verzoek van de klant een speciale aanpassing heeft ondergaan – zoals de inbouw van een studiepedaal of silent systeem – is herroeping niet mogelijk. Indien het instrument na vooruitbetaling van de klant, om welke reden dan ook, niet leverbaar is, verplicht BP zich tot terugbetaling van het door klant betaalde totaalbedrag. |
5. Transport en schadeDe klant dient de levering onmiddellijk na ontvangst te controleren en te tekenen voor ontvangst bij de transporteur. Transportschade en/of foutieve levering dienen binnen 24 uur na ontvangst schriftelijk of via e-mail te worden gemeld bij BP. Bij schade aan een nieuw instrument wordt de hoogte van de schadevergoeding bepaald door BP in overleg met de fabrikant. Bij levering met schade zijn de kosten voor retourneren en het vervangen van het product voor BP. De klant dient de levering van het instrument goed voor te bereiden, zodat de transporteur de levering goed kan afronden. Bij vertraagde levering door de transporteur, bijvoorbeeld door ziekte, staking, weersomstandigheden of andere overmachtsituatie, is BP niet aansprakelijk voor deze vertraging en de vertraging geeft de klant ook niet het recht de overeenkomst te ontbinden. |
6. EigendomsvoorbehoudHet instrument of product blijft eigendom van BP totdat de klant aan alle verplichtingen jegens BP (zoals omschreven in de voorwaarden en de overeenkomst, inclusief volledige betaling) heeft voldaan. BP heeft het recht om het instrument of product terug te nemen wanneer de klant niet (tijdig) aan alle verplichtingen jegens BP voldoet. Zolang het eigendom van het instrument of product nog niet op de klant is overgegaan, heeft de klant de plicht zich als een goed huisvader te gedragen tenopzichte van het instrument of product en is daarbij niet gerechtigd het instrument of product te verpanden, verhuren, uitlenen of welke wijze dan ook buiten zijn macht te brengen. |
Bos Pianoservice BV,
Bodegraven, 10/02/2025